1stDibs kommer att bli en förlängning av byråns personliga service, och utöka den till ”oöverträffad tillgång till exceptionell design”, enligt lyxmäklaren.
I dessa tider, fördubbla – på dina färdigheter, på din kunskap, på dig. Följ med oss 8-10 augusti på Inman Connect Las Vegas för att luta dig in i skiftet och lära av de bästa. Skaffa din biljett nu till bästa pris.
Byrån och 1stDibs, en marknadsplats för avancerad inredning, har kommit överens om att samarbeta i ett försök att erbjuda ett extra lager av kundupplevelse för lyxbostadsköpare.
Byrån sa i ett tillkännagivande den 18 juli som skickades till Inman att 1stDibs kommer att bli en förlängning av mäklarföretagets personliga tjänst, och utvidga den till sfären av ”oöverträffad tillgång till exceptionell design.”
”Vi är glada över att samarbeta med 1stDibs och ge våra agenter förstklassig service och tillgång till lyxig design, säger Mauricio Umansky, VD och grundare av The Agency, i ett uttalande. ”Våra varumärken delar en anmärkningsvärd synergi, och genom detta partnerskap kan vi utnyttja våra kombinerade kapaciteter för att erbjuda våra agenter förbättrad tillgång till tjänster som verkligen skiljer The Agency.”
Marknaden för inredning, mode och hemvaror, som grundades 2000, samlar ett brett utbud av unika föremål från småproduktionshantverkare, designers och hantverkare som visar upp en värld av mångfald. Redaktörer på webbplatsen skapar rekommendationssektioner och listor med ”mest sparade föremål”, samlingar baserade på värde, liknande stilar och till och med auktionsföremål. Den är inspirerad av den högt ansedda loppmarknaden i Paris.
”Som en del av detta exklusiva partnerskap kommer kunder och agenter att ha möjlighet att delta i en personlig privat kundkonsultation med en specialist från 1stDibs,” står det i meddelandet.
Designkoncierger kommer att ta ansvar för att hjälpa köpare att sätta ihop det perfekta utseendet, arbeta med dem på skräddarsydda förfrågningar, rumsidéer och förvärvsprocessen. Relationen inkluderar också en förstagångsrabatt på 15 procent eller upp till 350 USD för byråkunder.
1stDibs säljer även modeartiklar, antikviteter och sällsynt konst.
I tillkännagivandet sa Nancy Hood, marknadschef för 1stDibs att de ser fram emot att få tillgång till smakerna och stilarna hos byråns kunder.
”Genom de skräddarsydda tjänsterna från vårt privata kundteam av konst- och designexperter kommer vi att tillföra det bästa inom global design till The Agencys kundkrets runt om i världen,” sa Hood.
Byrån har partnerskap på plats med ett antal varumärken och leverantörer, vilket har hjälpt till att driva på dess senaste tillväxt. Under det första och andra kvartalet 2023 lanserade The Agency 14 nya kontor, med fler i horisonten under de kommande månaderna, enligt företaget. I februari växte mäklarhusets fotavtryck utomlands med öppnandet av ett kontor i Lissabon, Portugal. I maj 2022 lanserade mäklarhuset sitt första Europakontor någonsin i Nederländerna.
Sedan starten 2011 har byrån vuxit till mer än 85 företagsägda och franchisekontor över hela världen, vilket gör det till ett av de snabbast växande lyxbutiksmäklarna i världen, på plats 18 på 2023 års RealTrends 500-lista. Företagets tillväxt har delvis drivits på av Umanskys närvaro på reality-tv, som lanserade en show med Netflix om företagets verksamhet i november förra året som heter Köper Beverly Hills.
Byrån lanserade en helt ny webbnärvaro förra veckan, som renoverade användarupplevelsen för att bättre visa upp sina listor, globala identitet och för att återspegla modernt varumärke och uppmaningar.
Mejla Craig C. Rowe