Jon Boller, Sides tidigare vicepresident för Go-To-Market Strategy, kommer att ta på sig en ny roll på Livian, Keller Williams megateam. Boller kommer att övervaka tillväxten för varumärkets 35-staters fotavtryck.
I dessa tider, fördubbla – på dina färdigheter, på din kunskap, på dig. Följ med oss 8-10 augusti på Inman Connect Las Vegas för att luta dig in i skiftet och lära av de bästa. Skaffa din biljett nu till bästa pris.t
Vermont-baserade Keller Williams megateam Livian har utsett den tidigare Side-chefen Jon Boller till sin president, en nyskapad position, enligt ett tillkännagivande på fredagen.
Boller kommer att gå i spetsen för tillväxtansträngningar för varumärket, som har 72 fastighetsteam i 35 delstater, enligt tillkännagivandet.
”Jag är otroligt hedrad och ödmjuk över att få gå med i Livian när vi fortsätter på en resa för att ge fastighetsmäklare kraft och driva på deras oöverträffade produktivitet”, sa Boller i ett uttalande. ”Tillsammans kommer vi att förvandla och berika konsumenters och fastighetsspecialisters liv genom erfarenhet och service i världsklass.”
På Side utvecklade Boller företagets go-to-market-strategi efter en finansieringsrunda på 150 miljoner dollar som gjorde Side till en enhörning, termen som används för att beskriva företag med värderingar på minst 1 miljard dollar.
Innan han kom till Side hade Boller flera höga positioner på Amazon Web Services (AWS) och Zillow, där han tillbringade nästan ett decennium med försäljning och agenttjänster. Mellan sina anställningar på Zillow och Amazon ledde Boller kort den numera nedlagda agentens affärsdataplattform BizFin.
Livians VD Adam Hergenrother sa att han är glad över att Boller ska hjälpa till att ta Livian till nästa nivå, eftersom företaget utnyttjar sin franchisegivares finansiella stöd. Keller Williams köpte en hemlig ägarandel i Livian i oktober 2021.
”Med Jons meritlista av framgångsskala företag inom fastighetsbranschen, är vi glada för honom att hoppa in och göra en påtaglig inverkan på tillväxten och effektiviteten för Livian från dag ett,” sa Hergenrother i ett skriftligt uttalande.
Livian erbjuder sina agenter och team fullskaliga marknadsföringstjänster, diversifierad leadsgenerering, automatiserade konverteringsstrategier, personal- och talangförvärvsstöd, skatterapportering och redovisning samt föreskrivande utbildning och coachning.
”Sedan vi gick med har vi optimerat vårt operationsteam med stöd av Livian,” sa Livian Coastal Elite-agenten Lindsay Rimes i tillkännagivandet. ”Vi har fått fler komplimanger för vår kommunikation och kundserviceupplevelse än någonsin.”
Under de senaste 12 månaderna har Livian säkrat två sammanslagningar på hög nivå med lag i New England och sydost. Den 30 juni har Livian lagt till 36 nya team och avslutat 2 685 transaktioner, vilket motsvarar 943,5 miljoner USD i försäljningsvolym.
Mejla Marian McPherson